Твърдо против анонимността в интернет
Аз съм твърдо против анонимността в интернет поради две причини. Първата е, че когато чета даден блог или сайт и на него няма информация за автора му, вероятността да се върна отново в този сайт е почти нулева. Защо? Защото човека не застава зад името си. Не застава зад идеите си и не ги защитава. Тук в блога ми доста пъти съм бил свидетел как хора ме обиждат, че даже и псуват, но те не застават зад името си и се крият като мишки. Да, точно като мишки. На такива хора как да им отговориш? И въобще има ли смисъл? Аз също съм критикувал сайтове, но съм заставал зад името си. Винаги.
Втората причина, поради която съм против анонимността в интернет е, че обикновено хората, които отправят негативни коментари винаги са анонимни. Явно се страхуват, че ако изразят свободно своето мнение някой ще ги търси да се саморазправя с тях. Или са лицемери, защото не би трябвало да отправят негативни коментари, а след това да пишат колко харесват това, което правиш (защото и това ми се е случвало). Въобще анонимността в интернет не е полезна за никой. Нито за автора, нито за човека, който коментира.
Тази кампания е стартирана от Лъчезар Ангелов и Мартин Линков и в нея са се включили доста български блогъри. Ако на някой от вас също не му харесва анонимността в интернет - нека да пише.
вторник, 29 юли в Интернет
Коментари: 22


30 юли 2008г. в 5:07
Това е супер противоречива тема. Все пак всеки решава дали да запази анонимноста си в интернет или не, това си е личен избор и никой не може да го пренебрегне, поне така си мисля… Захващаш се с трудни кампании, Цецо… ;)
30 юли 2008г. в 5:28
Добре дошъл в отбора :)
30 юли 2008г. в 9:37
Темата може и да е противоречива, но пък щом се падна и на изпита по журналистика в СУ, май май си има нещо гнило в наш’та Дания. Благодаря за подкрепата, дано все повече хора се присъединяват.
30 юли 2008г. в 10:33
Не обръщай внимание на анонимните, за които казваш, че ти се е случвало да те обиждат. Самият факт, че са анонимни и се държат невъзпитано и грубо говори много, а именно - комплекс, страх да разкрият кои са, защото не са уверени в това, което казват и нямат смелостта да застанат зад думите си с името си. Убеден съм, че в реалния живот са незначителни, безлични хора, които плачат за малко внимание и ето накъде им избива…
Вероятно няма блог, в който да не са правени опити за обидни коментари. Лично аз трия тези коментари, защото те не са стойностни и с нищо не допринасят за една дискусия.
А ако някой има различно мнение и има аргументи за него - да, разбира се, добре е дошъл, чудесно е да се общува по един цивилизован, културен начин. Нека има сблъсък на идеи, нека има взаимно обогатяване. Но обидите от анонимници нямат място в блоговете ми.
Между другото, напоследък почти не ми се е случвало да получавам обиден коментар, с изключение на един анонимник преди около 1-2 месеца, който се беше засегнал от една моя статия за Pipe.bg и по много груб начин се опитваше да внуши, че материалът ми бил поръчков…
Но и той, като “колегите” си анонимници се уплаши да си каже името, да сложи линк към сайта/блога си, защо ли… :-)
30 юли 2008г. в 11:46
Стоиш зад свободата на словото, а не подкрепяш свободата да бъдеш анонимен или не?
А колкото до обидните коментари - или ги трий, или просто ги игнорирай. Няма смисъл да им се ядосваш :)
30 юли 2008г. в 12:31
Вили, къде освен в Интернет си анонимен ? Не бих го нарекъл свобода а свободия.
30 юли 2008г. в 13:02
Когато се обадиш в някое предаване по телевизията или радиото длъжен ли си да си казваш името? Ако кажеш име - дали е истинско? Ето ти я пак анонимността. На улицата не носиш табелка с името си. Да, вярно, виждат те, но пак си анонимен в някаква степен.
И как ще гарантираш в интернет всеки да има самоличност? И какво искате да постигнете с тази кампания? Моля да ми обясните целите си, за да знам въобще дали сме изцяло на различни мнения :).
Но като цяло смятам, че анонимността е човешко право :)
30 юли 2008г. в 13:21
По радиото и телевизията, освен ако не си някой твърде решен да псува Вучков или Цветков обикновенно си казват името, дори и града, по-възрасните хора вкарват и описание на трудовата си характеристика.
Виж на https://www.myopenid.com/signup и си спомни навремето Microsoft Passport, някакви елементарни унифицирани данни за потребителя - не е нужно дори име - псевдоним, снимка, мисля че ако се започне оттам, интернет ще е много по-приятно и лесно за администриране място, много по-подходящо и за невръстни.
30 юли 2008г. в 13:29
Да администрираш Интернет? Амбициозно начинание бих казала. Това ми много ми прилича на желание да се контролира Интернет и най-вече потребителите. А целта все пак е … ?
И пак казавам, че не може да се гарантира верността на данните за потребителя :)
30 юли 2008г. в 13:57
Излизам от дискусията, нямам нерви. Целта ще ти остане неясна, колкото и да си разменяме коментари. Поздрави…
30 юли 2008г. в 14:04
Това, че не можеш да ми дадеш точна и ясна цел не значи, че аз не разбирам :)
30 юли 2008г. в 17:29
@Тодор Христов: гледам да не се ядосвам когато получавам подобни коментари, но понякога просто не се получава. Винаги ще се намери някой, който ще приказва празни приказки без абсолютно никакви аргументи.
@Вили: никой няма за цел да контролира интернет. И да, аз подкрепям свободата на словото, но съм против анонимността в интернет, защото някак си се обезсмисля цялата идея. Ти защо си написа името? Защото си отстояваш позициите и заставаш зад името си, нали?
@RMPG: съгласен съм с теб, че това си е личен избор, но аз не го одобрявам. А и не ми е ясно само едно нещо. Защо когато някой анонимен коментира винаги обижда, а никога коментарът му не е позитивен?
30 юли 2008г. в 21:25
Здравейте момчета. От години не бях писл из нета.Но сега яко се ядосах. Разберете , не искам да звуча грубо или цинично ,не искам и да ви обиждам но бих ви дал един съвет -идете на психиатър.
Същия съвет бих дал и на политиците които искат задължително гласуване .
Вие имате проблем с фундаментални принципи на човешката стоиностна система .
Ако сте ме разбрали добре , ако не здраве
:)
30 юли 2008г. в 21:41
Цветане извинявай.
Сега видях че ти си малко момче на 16 год.
Когато пораснеш ще разбереш че ” совите не са това което са ”
Извини ме още веднъж
:)
30 юли 2008г. в 22:03
Хаха, още малко ще кажеш, че всички от блогосферата са за психиатър, така ли да разбирам коментара ти?
Не знам ти на колко години си, но дори и да си на десет, трябва да знаеш, че не ти отива на възрастта да говориш подобни простотии.
31 юли 2008г. в 5:32
Е, не… Не всеки, който е анонимен пуска гадни или обидни коментари, най-малко безсмислени. Просто всеки отстоява своето си мнение, без значение как се е написал или нещо подобно. Все пак всички имаме право на избор и решаваме дали да се “покажем” в интернет или да бъдем анонимни и да не го направим. Пак казвам, че не е нужно коментарът да е позитивен или обиден. Вярно, виждал съм и безсмислени коментари, но всеки изразява мнение по даден начин, не може да се сърдим на хората за това или пък да започваме тепърва да ги променяме. Анонимноста я има навсякъде, от години…
3 август 2008г. в 9:29
[...] анонимни в интернет. Четох разни постове, коментари, дискусии и искам да изкажа мнение по въпроса. Аз нито подкрепям, [...]
7 август 2008г. в 10:39
[...] малко попаднах на кампанията в поста на Цецо. Тя е започната от Лъчезар Ангелов и Мартин Линков. [...]
8 август 2008г. в 13:38
[...] към нея се присъединяват още доста блогъри, като Цветан Дичев, Юри Карагьозов, Силвия Шинкова и много други. Като [...]
13 август 2008г. в 11:58
Според мен е абсурдно да се изискват имена в Интернет, най-малкото защото всеки може да си избере фалшиво име или дори да се подписва с различни мними имена всеки път. Е тогава? А и не разбирам какво се променя, освен промяната сама по себе си? Нима един и същ коментар не може да бъде написан както от “име”, така и от “не-име”? Абсолютно необоснована е тази полицейщина за мен. Хайде, поздрави от един (не)анонимен.
28 август 2008г. в 1:27
Всеки може да се представя пред света с каквито имена си хареса. Обикновенно хората, които не желаят да показват истинското си лице са просто хора, които искат да скрият нещо и не са напълно искрени. Но можеш ли да изискваш да са съвсем “голи” пред теб хора, които просто изказват мнения и прочие. По-важно при такива случаи са доводите и аргументите. И по-скоро те да са правилни и ако има спор, то той да бъде пълноценен. Аз се казвам Владимир, аз се казвам и Страхил и Венко. И какво от това. Все пак ще напиша отново в графата “име” Владимир, защото предпочитам да съм себе си. Аз съм ЗА избора всеки да запазва или разкрива анонимността си.
Искам да попитам съвсем страничен въпрос автора: как мога да си направя подобен блог. Благодаря.
28 август 2008г. в 12:49
Отговарям на страничния ти въпрос: подобен блог можеш да направиш с безплатната CMS система WordPress (виж в Google, има доста информация как да я инсталираш и т.н.).